Δευτέρα 6 Μαΐου 2013

ΠΑΣΧΑΛΙΑΤΙΚΗ ΑNΑΜΝΗΣΗ ΑΠ’ ΤΟ ΛΙΔΟΡΙΚΙ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΊΑΣ ΤΟΥ ‘70


Γράφει η Ελένη Μίαρη – Μπούρα
clip_image001
Η Ελένη με τον αείμνηστο Γιώργο σε μια αναμνηστική…Λιδορικιώτικη φωτογραφία .
΄Εντεκα η ώρα το βράδυ βαριεστημένη από την .......τόση συγκίνηση του πακέτου στην τηλεόραση, αποφασίζω να πάω για ύπνο ...όμως ας ρίξω μια ματιά στα μαιλ μου να περάσει λίγο ακόμα η ώρα, μπα καλύτερα να μπω στην αγαπημένη εφημερίδα να μάθω νέα από το αξέχαστο Λιδωρίκι , να περιπλανηθώ με την φαντασία μου, εκεί κάτω από τον ξάστερο ουρανό του, ανάμεσα στα σοκάκια , στο Αλωνάκι , να .......περιμένω το λεωφορείο από την Αθήνα να φέρει τους γονείς μου και τους θείους μου , να περάσουμε όλοι μαζί το πρώτο μας Πάσχα στο Λιδωρίκι...... μα που βρίσκομαι ακριβώς , τόσο γρήγορα γυρνούν πίσω οι λεπτοδείκτες του χρόνου ;
clip_image002
Εδώ η Ελένη , σε ένα παγκάκι , λίγο πιο κάτω απ’ τον Αντώνη , απολαμβάνει την υπέροχη θέα …
Μεγάλη Τρίτη 1978, άνοιξη ,βρίσκομαι για πρώτη φορά παραμονές Πάσχα μαζί με τον σύζυγό μου μακριά από τους δικούς μας .
Είμαι στο μπαλκόνι του σπιτιού μου απέναντι από την πλατεία ,του σπιτιού με τα τεράστια κόκκινα παντζούρια που το λάτρεψα, αφήνω το βλέμμα μου να ταξιδέψει απέναντι στην εκκλησία του Αϊ Γιώργη ,στο καταπράσινο χορτάρι ,στα πρόβατα που βόσκανε ανέμελα -τι θαυμάσιος πίνακας της φύσης - όμως ένα δυνατό κορνάρισμα με έφερε στην πραγματικότητα .
Γιώργο ήρθε το πούλμαν , τρέχα, να τους κατεβαίνουν οι δικοί μας .
Ναι σκεπτόμουν φέτος θα περάσω το ομορφότερο Πάσχα της ζωής μου, ήμουν και νιόπαντρη βλέπεις,
Ο μπαμπάς από την άλλη μέρα φρόντισε για το αρνί από το κρεοπωλείο απέναντί μας , την σούβλα απο του Κουτσιούμπα και τα σχετικά με το σούβλισμα,
Οι θείοι μου από το πρώτο βράδυ εκκλησιάζονταν στην όμορφη εκκλησία της Ζωοδόχου Πηγής ,¨όταν γύριζαν ,ό θείος μου σχολίαζε ....τέτοια ψαλμωδία α δεν έχω ξαναακούσει - για να λέμε την αλήθεια σε μερικά από τα ψαλλόμενα δούλευε και κασετόφωνο- αλλά γιατί να του χαλάσω την διάθεση και μόνο η κατανυκτική ατμόσφαιρα μέσα και έξω από την εκκλησία σε έφερνε πιο κοντά στο Θείο δράμα ,
Το χωριό είχε γεμίσει κόσμο ο καιρός θαυμάσιος ,Μεγάλο Σάββατο η ώρα της Ανάστασης έχει μείνει στη θύμησή μου τυπωμένη με την φωνή του Παπα Γιάννη ..Χριστός Ανέστη εκ νεκρών θανάτω θάνατον πατήσας..........τις λαμπάδες να ανεβοκατεβαίνουν λες και το άγιο φως τους ήθελε να ενωθεί με το φως των αστεριών που τρεμόπεζε σε κάθε δυνατό ήχο των κροτίδων - ΜΑΓΕΙΑ -Επιτέλους έφθασε το Πάσχα .Παραφουσκωμένη από την μαγειρίτσα άργησα να ξυπνήσω . Οι γονείς μου είχαν πιάσει δουλειά .Η σούβλα στο πίσω μέρος του σπιτιού υποσχόταν τρελά φαγοπότια . Μπαμπά... δεν πρόλαβα να σχολιάσω τα δρώμενα και χονδρές σταγόνες βροχής έπεσαν στο μέτωπό μου .
Το τι επακολούθησε δεν είναι δύσκολο να το καταλάβετε
Σαν τρελοί αρπάξαμε άλλος την σούβλα με το αρνί άλλος την σούβλα με το κοκορέτσι και καταλήξαμε που αλλού στου Βαγγέλα που αποτελείωσε το πασχαλινό Γεύμα μας.
Αυτό ήταν το πρώτο Πάσχα μας στο πανέμορφο Λιδωρίκι ,που τόσο βαθειά έχω μέσα στην ψυχή μου δίπλα στον αγαπημένο μου Γιώργο .


Καλό Πάσχα φίλε μου Κώστα σε σένα και την Οικογένειά σου .

clip_image003
Στο μπαλκόνι του σπιτιού της , στο Αλωνάκι . Στο ισόγειο ήταν παλιά το Φαρμακείο Παπανικολάου και τώρα είναι Οδοντιατρείο .
ΣΗΜ : Η αγαπητή Ελένη , όπως καλά θα καταλάβατε , δεν είχε , καμιά σχέση με το χωριό μας , το οποίο γνώρισε προς το τέλος της δεκαετίας του ‘70 , όταν ήρθαν με τον αείμνηστο σύζυγό της Γιώργο στο χωριό μας , όπου ο Γιώργος τοποθετήθηκε Διευθυντής του Δημόσιου Ταμείου , και έμειναν για μια πενταετία περίπου .
Στα χρόνια που έμειναν στο Λιδορίκι , δέθηκαν με το χωριό μας, το αγάπησαν και δεν έπαψαν ποτέ , αυτό , να το λένε και να το δείχνουν σε κάθε ευκαιρία .
Με την Ελένη , δεν έχουμε γνωριστεί προσωπικά , αλλά η αγάπη για το χωριό μας , οι ωραίες αφηγήσεις για τη Λιδορικιώτικη ζωή , που ΄..αποπνέουν αγάπη και νοσταλγία , μας έχουν κάνει δυο αγαπημένους φίλους , που η τύχη , δυστυχώς , δεν το…” έφερε “ να γνωριστούν .
Βέβαια , κάποτε ελπίζω να γίνει κι’ αυτό , υπάρχει πάντα διαρκής και…ειλικρινής , πρόσκληση από μέρους μας προς την Ελένη , να επισκεφτεί , μετά από τόσα χρόνια , το χωριό μας , και ελπίζουμε κάποια στιγμή αυτό να γίνει .
Μέχρι τότε όμως , της ευχόμαστε ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ – ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ , να είναι πάντα καλά με τα παιδιά της , και να μην πάψει ποτέ να θυμάται και να αγαπάει το Λιδορίκι …..Κ.Κ.-
polidorikiou-sima

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου